۱۰ اصل طلایی برای خرید یکه هدیه

۱۰ اصل طلایی برای خرید یکه هدیه که همگان باید رعایت کنن

ده اصل طلایی
ده اصل طلایی

۱- بسیار تمرکز داشته باشید

تمرکز کردن یکی از مهمترین فاکتور ها در خریدن هدیه است,برای همین اولین اصل طلایی معرفی میشه.
توجه کردید همیشه این اصل باعث میشه هدیه‌های بهتری رو انتخاب کنید.اما تمرکز کردن به چه مفهومی است؟تمرکز داشته باشید همیشه به افرادی که ممکن است روزی در آینده بخواهید برایش هدیه تهیه کنید.
و بیشتر در مراوداتی که باهاش دارید به دنبال این هستید که سورپرایزش کنید.همیشه به این نکته توجه داشته باشید:

ویژگی ها

چه چیزهای رو می پسنده
چه چیزهای رو دوست داره
چه سلیقه داره
رفتارش چه طوری
چه رنگی رو دوست داره
چه فصلی رو دوست داره

روش ها

چه چزهای رو دوست داره تعویض کنه و نتونسته,تمرکز زیاد در رفتار اطرافیانتون دید بهتری نسبت به همه جوانب طرف مقابلتون بدست میارید.
حال برای اینکه این همه فاکتور ها از ذهنتان پاک نشود.که در مواقع لزوم بهشون دسترسی داشته باشید و از روی ان بهترین انتخاب رو انجام بدید.
بهترین راه این هست که داخل یک سند وورد(آفیس)اون رو روی کامپیوتر و یا موبایل خودتون ذخیره کنید.
تا همیشه به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.یا اگه گوشی دوربین دار دارید میتونید از این اطلاعات عکس برداری کنید و در فولدر گوشی ذخیره نماید.

مشخص نیست که ایده مناسب و خوب برای هدیه دادن کی به ذهن ادم میرسه.پس همیشه باید متمرکز باشیم به رفتار و علایق و سلیقه اطرافیانمون که در زمان موعود بهترین حرکت رو انجام بدیم.
بخصوص واسه افرادی که هدیه گرفتن برای اون خیلی سخت و دشوار هست.ممکن هم هست سالی 2 الی 3 بار بخوایم برای اون شخص هدیه بخریم.

۲- همیشه سوال کنید؟

در اغلب اوقات دادن هدیه سورپرایزی همیشه واسه گیرنده کادو بسیار جذاب و هیجان انگیز هست.و اینکه ارزش شخص کادو دهنده رو خیلی بالا میبره.
اما گاهی مواقع,خریدن هدیه‌ی که گیرنده هدیه واقعا به اون نیاز داره و اون رو میخواد,در بسیاری از مواقع مهمتر است.با وجود اینکه با تمرکز شما بر روی فرد مخاطب ,ایده مناسبی در زمان مورد نظر به ذهن تون نرسد.
اگر به چنین حرکتی بر خورد کردید,از اطرافیان مخاطب خاص تون که اون رو به خوبی میشناسن ,و یا اینکه حتی از خود مخاطب تون نظرخواهی کنید.
و همیشه و همه‌چیز به وقت و تلاشی که شما روی این کار میزارید بستگی داره که چقدر پرس‌وجو کنید در مورد مخاطب تون.

۳- آیا هدیه رو زودتر خرید کنیم یا نه؟

خب این مورد یکی از ان مورد های می باشد که بستگی به عواملی دارد,
اگه چند ماه قبل از زمان مورد نظر هدیه را پیدا کردید که شاید ارزش خریدن داشت باشد,البته اونم به این شرط که برای چه شخصی می‌خرید.با زودتر خریدن هدیه دیگر نگران لحظات اخر و کمبود زمان نخواهید بود.البته یک نوع زودتر خریدن کادو هست که نباید انجام دهید:
خریدن هدیه که منظور هدیه دادن به شخص که یک روزی برای کسی لازم شود.
یک هدیه باید خیلی عمومی و شیک باشد تا بتوان ان را به این منظور خریداری کرد.
احتمال کمی وجود دارد که مخاطب دریافت کننده هدیه احساس کنه شما ارزش و وقتی برای انتخاب این کادو به خرج ندادید.
شاید هم هیچ وقت زمان و شرایط اون هدیه دادن به وجود نیایید,در این صورت هم وقتتان و هم پولتان را هدر دادید.

۴- آیا لحظه آخری خرید کنیم؟

همیشه خرید کادو در تایم و زمان اخر اجتناب ناپذیر هست,(مثال:یک هویی تولد دعوت میشید.)
اما برای مناسبت های قابل پیش بینی مثل:
تولد,سالگرد ازدواج,عقد,بله برون,دندونی و…
تعطیلات و یا عروسی دلیلی ندارد در آخرین زمان اون مناسبت به دنبال خرید هدیه مناسب و در خور اون مخاطب باشِ.
همیشه در زمآن‌های اخر پیش میاد که بدترین انتخاب رو داشته باشیم.یا گرون ترین هدیه رو.چون زمان نیست مجبور به انجام فرایند منفی در مخاطب به وجود میاریم.
همیشه دقت داشته باشید برای مراسم های قابل پیش بینی برای خودمون هشدار و الارم تهیه کنیم تا 2 الی 6 هفته قبل از اون مناسبت یاداوری بشه تا بهترین انتخاب و خرید رو انجام بدیم.

۵- هدیه‌های تکراری، غیر ملموس، نخرید

ودتون قبول دارید که ,رز قرمز و خرس عروسکی هدایایی تکراری روز عشق هستن.هدیه‌های تکراری این ذهنیت رو ایجاد میکنند که هدیه دهنده یک فرد بی سلیقه و تقلید کار هست.
پس بهتره که از خرید هدایایی تکراری خودداری کنید.و این ۱۰ اصل طلایی برای خرید یکه هدیه
مگر اینکه اون هدیه رو واسه مخاطب خودتون شخصی سازیش کنید.
مثلاً:همسرتون گل رو دوست داره؟ یک سر برید گل فروشی,گل موردعلاقه ش رو تهیه کنید.و از فروشنده بخواهید تا ان را در یک سبد شیک و جذاب که به سفارش شما شخصی سازی شده و انتخاب شده تزئین کنه.همیشه سعی داشته باشید
در انتخاب هدیه مناسب خودتون مستقیم تاثیر داشته باشید,چون شما شناخت دارید نسبت به مخاطب هدیه گیرنده.

روش ها

سعید نکنید در هدیه دادن از کادوهای استفاده کنید که منظور شما چه خاصه چه ناخواسته طرف مقابل تون رو ناراحت و یا عصیانی کنه.مثلاً کارت عضویت در مجموعه ورزشی(به نظرم هیکلت یکم چاق شده عزیزم)یا محصولات زیبای چروک پوست(یکم سن بالا به نظر میرسی عزیزم) و امثال اینها.
و در کلام اخر,سعی نکنید هدیه غیر واقعی به مخاطب تون با این عنوآن‌ها:در یک کارت تبریک براش بنویسید که به من به تو یک کادو بدهکارم,یا یه جای هدیه,یک بار در رستوران تو را دعوت میکنم.این ها هدایایی غیر واقعی هستن.
کاری انجام ندید که هدیه گیرنده مجبور شود به شما بگوید هدیه من چی شد پس.

۶- هرگز کادویی تکراری نخرید

همه‌ی ما این اشتباه را مرتکب شده ایم. وقتی یک هدیه مورد پسند شخصی قرار می گیرد، وسوسه می شویم تا باز هم آن را بخریم. کادوهای تکراری خیلی سریع قابل پیشبینی و کسل کننده می‌شوند؛ مگر آن‌که خرید آن کادوی تکراری، یک قرار از پیش تعیین شده با شخص کادو گیرنده بوده و او هم آن را دوست داشته باشد.
(مثلاً خرید یک شاخه گل رز در اول هر هفته). خرید کادوی تکراری ممکن است شمارا در نگاه هدیه گیرنده، فردی تنبل یا خودخواه و بد سلیقه نمایان کند . پس سعی کنید ایده های قدیمی را ترکیب کرده و یا یک ایده‌ی کاملاً جدید از رسانه سورپرایز هدیه خودتون رو پیدا کنید.

۷- به هیچ وجه هدیه نقدی ندهید

کارت هدیه، وجه نقد، سکه و … در دسته ی کادوهای نقدی قرار می گیرند. این کادوها دو جنبه کاملاً متفاوت دارند؛ از طرفی برای مراسمی مانند عروسی، فارغ التحصیلی یا پاگشا بسیار مناسب بوده و به هدیه گیرنده اجازه می‌دهد هر آنچه بیشتر نیاز دارد را خودش انتخاب کند.
از طرف دیگر، با دادن کادوی نقدی، این طور به نظر می رسد که وقت کافی برای پیدا کردن هدیه صرف نکرده‌اید یا در خرید کادوی مناسب تنبلی کرده‌اید.
محض احتیاط، فقط زمانی کادوی نقدی بدهید که این کار شما، پیام خاصی را در خود داشته باشد.
مثلاً خرید کردن از وب سایت سورپرایز یا کارت اعتباری استفاده از اسپم یا تور گردشگری، و یا بلیت باشگاه گلف برای یک دوست پر مشغله، ایده های بسیار خوبی هستند.

۸- تمرکز شده هزینه انجام بدید

سخت است بگوییم هزینه ی معقولانه چه قدر است، زیرا به فرد و شرایط بستگی دارد. اگر بسیار بیشتر یا کمتر از نرم اجتماعی هزینه کنید، این سوال را در فکر هدیه گیرنده به وجود می آورید که چه قصد و نیتی پشت آن هدیه است.
علاوه بر این، اگر در جمع به کسی هدیه می دهید، هزینه زیاد انجام شده، شمارا انگشت نما می‌کند.
به عنوان مثال اگر هزینه ی معقول و نرمال برای هدیه، ۱۰۰ هزار تومان باشد و شما ،در دو حالت مختلف، ۱ میلیون تومان و یا ۱۰ هزار تومان هزینه کنید، این فکر در ذهن دیگران ایجاد می شود که شما، در حالت اول، فخر فروش و یا ،در حالت دوم، خسیس هستید. با این حال، اگر در شرایط مالی مناسب نیستید، هر چه قدر که در توانتان است هزینه کنید.

۹- اجباری در خرید هدیه همیشه نیست

این موضوع به نحوه کادو دادن شما بستگی دارد. یک سبد کادو که خودتان تزئین کرده‌اید، آماده کردن غذای موردعلاقه‌ی آن شخص، یا یک قاب عکس دوست‌داشتنی، همگی ایده‌هایی هستند که به کمی فکر و تلاش شما نیاز دارند. مزیت این نوع کادوها این است که فرد مقابل حس می‌کند یک کادوی کاملاً اختصاصی دریافت نموده.

۱۰- کادو رو به بهترین شکل بسته‌بندی کنید

حتماً شما هم این موضوع را دیده و یا خودتان انجام داده‌اید؛ کادوی تولدی که با کاغذ کادوی عید کادو شده، یا هدیه‌ی پاگشایی که با همان ساک دستی فروشگاه به هدیه گیرنده داده‌شده است.
این ظاهر شلخته نشان می‌دهد که، فارغ ازآنچه درون آن است، روی محتویات آن کادو نیز زیاد فکر نشده است. شما بچه نیستید، پس بهانه‌ای هم برای خوب کادو نکردن هدیه‌تان وجود ندارد.
قرار نیست روی کادوی خود کوهی از روبان بچسبانید، و یا کارت‌پستالتان را با دستان خود نقاشی کنید؛ فقط کافی است یک کاغذ کادوی درخور و مناسب تهیه‌کرده و هدیه را مرتب و تمیز کادو کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *